Togpassasjerer i Norge er fornøyd med service om bord i togene, men syns nettdekningen er for dårlig. Foto: Berit Roald / NTB
Togpassasjerer i Norge er fornøyd med service om bord i togene, men syns nettdekningen er for dårlig.

Togpassasjerer synes de får for lite info ved forsinkelser

Togpassasjerer i Norge er fornøyd med servicen om bord i togene, men informasjonen ved forsinkelser og innstillinger er for dårlig, ifølge en undersøkelse.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Passasjerene skryter også av at det er enkelt å kjøpe billett, men er ikke fornøyd med nettdekningen om bord, viser Jernbanedirektoratets kundeundersøkelse.

– Det er en ambisjon i Nasjonal transportplan om at vi skal få bedre nettdekning langs jernbanen i perioden fram til 2027, og vi har gitt Bane Nor i oppdrag å utarbeide forslag til en utbyggingsplan som beskriver hvor det bør bygges ut først, sier jernbanedirektør Knut Sletta.

8.205 togpassasjerer i hele Norge har svart på undersøkelsen i april og mai.

Powered by Labrador CMS