Togpassasjerer i Norge er fornøyd med service om bord i togene, men syns nettdekningen er for dårlig.
Foto: Berit Roald / NTB
Togpassasjerer synes de får for lite info ved forsinkelser
Togpassasjerer i Norge er fornøyd med servicen om bord i togene, men informasjonen ved forsinkelser og innstillinger er for dårlig, ifølge en undersøkelse.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Passasjerene skryter også av at det er enkelt å kjøpe billett, men er ikke fornøyd med nettdekningen om bord, viser Jernbanedirektoratets kundeundersøkelse.
– Det er en ambisjon i Nasjonal transportplan om at vi skal få bedre nettdekning langs jernbanen i perioden fram til 2027, og vi har gitt Bane Nor i oppdrag å utarbeide forslag til en utbyggingsplan som beskriver hvor det bør bygges ut først, sier jernbanedirektør Knut Sletta.
8.205 togpassasjerer i hele Norge har svart på undersøkelsen i april og mai.