Rambølls Nina Kristin Amdahl blir den første lederen av RIFs kommunikasjonsråd.

Rambøll leder RIFs kommunikasjonsråd

RIF tok initiativet til et eget Kommunikasjonsråd for ett år siden, og Rambølls kommunikasjonssjef Nina Kristin Amdahl er nyvalgt som den første lederen av rådet.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ti år gammel.

- RIF gjør en god og viktig jobb med å fremme og synliggjøre bransjens rolle, og det er flott at RIF prioriterer arbeid med kommunikasjon. Jeg håper at kommunikasjonsrådet kan bidra til å forsterke dette arbeidet, sier Nina Kristin Amdahl.

RIFs kommunikasjonsråd definerer og diskuterer saker av felles interesse for bransjen, og som RIF som bransjeforening kan bidra til å løfte frem. Dessuten er Kommunikasjonsrådet en viktig møteplass for dem som har ansvar for kommunikasjon og markedsføring i RIFs medlemsbedrifter.

- Våre virksomheter spiller en sentral rolle i betydningsfulle samfunnsprosjekter som berører folk flest. Likevel er vi ukjent for mange. Dette skyldes nok blant annet at vi ikke har tradisjon for å delta i samfunnsdebatten. Det er i ferd med å endre seg. RIF gjør allerede en veldig god jobb, men vi som medlemsbedrifter må også være villige til å stikke hodet frem. Vår kompetanse kan i mange tilfeller være avgjørende for viktige politiske beslutninger, og vi må sørge for at kunnskapen gjøres kjent. Kommunikasjonsrådet er dessuten en nyttig arena for oss som jobber med dette. Her kan vi dele erfaringer og diskutere kommunikasjonsfaglige problemstillinger, forteller Nina Kristin Amdahl.

Kommunikasjonsrådet består av kommunikasjons- eller markedssjefene i RIFs medlemsbedrifter, eller medarbeidere som har kommunikasjon/markedsføring under sitt ansvarsområde. Alle medlemsbedrifter med medarbeidere som jobber med kommunikasjon eller markedsføring, er invitert til å delta. Ledelsen av Kommunikasjonsrådet vil gå på rundgang.

Powered by Labrador CMS