Kampanjen Summende hager har som mål å øke oppmerksomheten blant vanlige folk om hvor viktig de pollinerende insektene er, samt rette fokus på hva hageeiere kan gjøre for å få til humlevennlige hager. Miljøminister Trine Sundtoft og direktør Tove Berg i Hageselskapet planter her et tre i forbindelse med kampanjen i et borettslag i Oslo mai 2014. (Foto: Svanhild Blakstad)
PR-pris til humlekampanje
Humlekampanjen til Hageselskapet og Miljødirektoratet vant nylig en presetisjefylt eurepeisk PR-pris.
Summende hager er kampanjen til Miljødirektoratet og Det norske hageselskap og den vant nylig gull i European Excellence Awards, i kategorien offentlige etater. Det er kommunikasjonsbyrået Trigger som har utviklet Summende hager-kampanjen i samarbeid med direktoratet og Hageselskapet.
European Excellence Awards får hvert år inn et par tusen nominasjoner som blir vurdert av 30 av de fremste kommunikasjonsekspertene i Europa. Det er en av to store PR-priser i Europa, best kjent som PR-bransjens eget europamesterskap. Årets finale gikk av stabelen i Paris 4. desember.