Administrerende direktør i Norge, Hilde Kristoffersen.
Foto: Kesko
Onninen med kraftig vekst i tredje kvartal
Elektrogrossisten Onninen vokste med 28,4 prosent i tredje kvartal.
Denne artikkelen er over tre år gammel.
Onninens morselskap Kesko lanserte nylig kvartalsrapport for tredje kvartal, og der kommer økningen i elektrogrossisten frem. Selskapet tar markedsandeler, og nyter godt av en bygg- og anleggsektor som etterspør stadig mer elektromateriell, skriver Kesko i en pressemelding.
– Det er spesielt stor etterspørsel etter kompetanse og materiell mot elektro innen bygg- og anleggsbransjen, noe som gjenspeiles i en formidabel vekst for Onninen. Så har vi også en kjempevekst innen installasjon av elbil-ladere i norske hjem. Onninen tar betydelige markedsandeler i Norge og er virkelig på offensiven, sier administrerende direktør for Kesko Norge, Hilde Kristoffersen i meldingen.
Onninen omsatte for 70,3 millioner euro i tredje kvartal, noe som tilsvarer en vekst på 28,4 prosent i kvartalet sammenliknet med tredje kvartal i fjor.
Kesko eier også Byggmakker, og ifølge pressemeldingen, er også resultatene for byggevarekjeden gode.
– Mange har spådd at forbruket skulle vris tilbake til opplevelser og restaurantbesøk, men oppussingsboomen har fortsatt med stor styrke. Selv om også vi har hatt utfordringer med varemangel på enkelte produkter, har vi hatt langt mindre problemer enn vi ser i andre bransjer. Alt i alt kan vi se tilbake på et sterkt kvartal for byggevare, sier Kristoffersen.
Byggmakker omsatte totalt for 184,3 millioner euro i tredje kvartal. Etter at oppkjøpet av Carlsen Fritzøe er konsolidert inn i regnskapene, tilsvarer dette en vekst på 9,9 prosent sammenliknet med tredje kvartal i fjor.