Henning Magnussen, daglig leder Norgeshus Byggmestrene Magnussen og Gundersen (t.v.) og Jørgen Knudsen, daglig leder i Norgeshus Byggmestrene Knudsen og Askautrud.

Norgeshus utviklet ny løsning sammen med Snapchat

I samarbeid med Snapchat har Norgeshus utviklet en løsning som skal gi boligkunder mulighet til å oppleve sin nye bolig «live» på tomta før det første spadetaket er tatt.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over tre år gammel.

Like før jul viste Norgeshus frem et nytt redskap for å presentere boliger for boliginteressenter. Dette skjedde på et tomteområde utenfor Moss der de to Norgeshusforhandlerene Byggmestrene Magnussen & Gundersen og Byggmestrene Knudsen & Akautrud skal bygge sju nye eneboliger.

– Ved å scanne en QR-kode i Snapchat vil man få tilgang til de husene som skal bygges i full skala. Kunden kan så plassere ut huset på tomta og får da muligheten til fysisk å kunne bevege seg i og rundt boligen for å se hvordan det endelige resultatet vil bli. Man får også tilgang til huset i en tabletop-versjon som man kan bevege seg rundt, skriver selskapet i en pressemelding.

Løsningen er utarbeidet ved merkevaregruppen hos Norgeshus i samarbeid med Snapchat.

– Noen av våre verdier i Norgeshus er at vi skal være innovative og romslige, og 2020 har virkelig vært et år hvor man har måttet tenke nytt og innovativt i flere sammenhenger. For å skape noe nytt må det også være rom for å imøtekomme og teste nye ideer. Heldigvis har vi dyktige folk som evner å utfordre, utvikle og produsere ting de aldri har prøvd før, og dermed gi nye ideer liv. I tillegg har vi en fantastisk armé av fremoverlente forhandlere i Norgeshus, som ikke er redd for å utfordre tradisjonelle tankesett og prøve nye ideer. To av disse forhandlerne, Norgeshus Byggmestrene Magnussen og Gundersen samt Norgeshus Byggmestrene Knudsen og Askautrud har her turt å være først i Norge med å teste en helt ny løsning mot boliginteressenter til deres prosjekt Tunet Boligsameie like utenfor Moss. Jeg må virkelig berømme dem for å kaste seg ut i det med tiltro og engasjement, sier markedssjef i Norgeshus, Jonny Svarliaunet.

Jonny Svarliaunet, markedssjef i Norgeshus (t.v.) og Steffen Rabben, salgssjef i Snap Norway.
Powered by Labrador CMS