Foreløpig er satsingen en suksess, opplyser markedssjef Stian Moursund i en pressemelding.
– Jeg er veldig tilfreds med responsen fra forhandlerne i kjeden. Alle har kastet seg rundt og lagt til rette for en særdeles innholdsrik helg, og resultatene av markedsføringen lover godt for et meget høyt besøkstall, sier han.
Annonse
Suksess med sosiale medier
For å skape blest om visninghelgen har Nordbohus benyttet både tradisjonelle og nye virkemidler.
– Vi har annonsert for visningshelgen i flere medier og har i tillegg vært friske på sosiale medier, spesielt Instagram og Facebook. Dette har gitt meget fin respons, sier Moursund.
Han legger til at aktivitet på de sosiale mediene engasjerer hele kjeden.
− Mange av de ansatte i kjeden har delt våre innlegg, og spredt det glade budskap. Slikt forsterker effekten av den kjøpte reklamen, sier Moursund.
Med sin forsterkede tilstedeværelse i sosiale medier har Nordbohus sett at kundene selv har annonsert for visningshelgen.
– Forhandlerne som ikke har prosjekter til salgs for øyeblikket, har organisert visning hos en av sine kunder som har fått overlevert bolig allerede. Flere av disse kundene er aktive på Instagram og Facebook, og har således fortalt om visningen selv gjennom sine brukerkontoer. Disse har fått massevis av oppmerksomhet, og kampanjen har således blitt en stor dugnadsinnsats, i tillegg til en tradisjonell markedsplan, sier han.
Ønsker å slå konkurrentene
Et av Nordbohus sine mål med visningshelgen er selvsagt å bidra til salg av bolig, men et av delmålene handler om konkurrentene. –Dette er vår første visningshelg. Flere av våre konkurrenter har allerede gjennomført slike events i år og tidligere år. Vårt mål var å koordinere kjeden så godt at vi fikk fleste visninger av alle. Nå har vi over 60, og det tror jeg holder til en førsteplass, forteller en smilende Moursund.