NorDan kontakter berørte kunder etter flommen
Gjennom hele mandag har alle NorDans ordrer som er berørt av flommen blitt identifisert. I løpet av de neste dagene vil selskapets saksbehandlere kontakte kunder med berørte ordre for å gi en oppdatert status for produksjon og levering.
Denne artikkelen er over fem år gammel
- Selv om fabrikkanlegget på Moi ble hardt rammen av flommen som fulgte ekstremværet Synne, er alle IT-system i NorDan nå fullt operative. Salgskontorene, selgerne og øvrige produksjonsanlegg er i normal drift, og NorDan ordrelegger nye ordre fortløpende, heter det i en melding fra selskapet
Mail-tjenesten skal igjen være i normal drift, det samme gjelder telefonene.
- I forbindelse med skadeevalueringen vil de av kundene våre som har hatt produkter produsert på Moi måtte påregne forsinkelser i leveringen med bakgrunn i force majeure.
Som en følge av ekstremværet «Synnes» herjinger i Sør-Rogaland gikk elven Moisåna over sine bredder lørdag 5. desember. Til tross for stor innsats fra mange involverte har ikke vannmassene latt seg stoppe, og store deler av fabrikkanlegget og hovedkontoret ble oversvømt.