Maxbo Sykkylven og varehussjef Nanna Ulstein ble denne uken kåret til kjedens beste varehus.
Foto: Torkel Vik
Maxbo Sykkylven kåret til kjedens beste varehus
God omsetningsvekst, godt driftsresultat og fornøyde kunder bidro til at Maxbo Sykkylven denne uken ble kåret til kjedens beste varehus.
Denne artikkelen er over ett år gammel.
– Dette var en overraskende og hyggelig anerkjennelse i en tid med tøff konkurranse. Vi hadde ikke oppnådd dette uten den gode innsatsen fra våre medarbeidere, sier varehussjef Nanna Ulstein i en pressemelding.
Maxbo Sykkylven hadde et driftsresultat i 2022 på 3,2 millioner kroner, som tilsvarer 6,8 prosent. Omsetningsveksten var på 7,9 prosent.
Trond Bentestuen, administrerende direktør i Maxbo, mener de er en svært verdig vinner av årets varehus.
– Nanna og alle hennes ansatte har imponerende kontroll på driften. De har god lønnsomhet, og inntektene fortsetter å vokse. Samtidig har de veldig fornøyde og trofaste kunder, som vender tilbake og bidrar til de gode tallene, sier Bentestuen i pressemeldingen.
I juryens begrunnelse trekkes det også frem at Maxbo Sykkylven stadig øker kompetansen, alltid leverer til alle frister, er aktive i lokal markedsføring og på sosiale medier, og at de har en veldig god ledelse.
Varehuset har nå gått inn i en sesong hvor mange skal pusse opp ute..
– Akkurat nå selger vi mye utemaling og materialer til terrasser. I tillegg er dette høysesong for salg av griller, og alt som har med hagearbeid gjøre, forteller Nanna Ulstein.