Fredag åpner Maxbo-sjef Thomas Støkken en fagmesse for Maxbo hvor det meste er nytt.

Maxbo snur egen fagmesse på hodet

Fredag og lørdag arrangerer Maxbo sin egen fagmesse for 25. gang. Denne gangen er det meste nytt.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over fem år gammel

– Vår ambisjon om at kundene skal lykkes med alle sine prosjekter, har satt et kraftig preg på årets Arena-samling, sier Thomas Støkken, adm. direktør for Løvenskiold Handel, som eier Maxbo-kjeden.

Tidligere har Arena blitt arrangert på varemessen på Lillestrøm. Nå er alt flyttet til konferansesenteret X Meeting Point på Hellerudsletta. Nær 2.000 proffkunder, leverandører og ansatte er ventet til arrangementet.

– Arena er ikke lenger først og fremst en messe, men mer en samling for overføring av kompetanse. Fra nå er det fagseminarene som er i fokus, sier Thomas Støkken.

Færre leverandører
– Vi skal få alle våre kunders prosjekter til å lykkes. Da må vi satse mer på kompetanse og service, også under Arena, sier Støkken.
Antall utstillere og leverandører er nå redusert fra 70 til 52, og det er kun en håndfull tradisjonelle stands. Leverandørene skal presentere seg for proffkunder og Maxbos egne ansatte og det er det satt opp en lang rekke fagseminarer. Leverandørene er også tilgjengelige i konferanserom hvor deling av kunnskap blir det viktigste. Blant de man kan møte er Jotun, Hikoki, Berry Alloc, Bergene Holm, Combiwood Barkevik og BMI.

Riktige grep
Det vil være fem timer med fagseminarer hver dag. Fredagen er satt av til Maxbos proffkunder og lørdag er det Maxbos egne ansatte som deltar. I løpet av dagene skal det også deles ut en rekke priser, blant annet for årets samarbeidspartner og årets leverandør.
– Maxbo lanserte i fjor sin nye strategi, hvor målet er å gjenreise faghandelen.Da må vi tenke nytt og handle annerledes. Men det er helt klart at vi ikke kan nå et slikt mål uten et ekstremt fokus på kunnskap og kompetanse. Arena startet i sin tid som en salgsmesse, der man satte ordre for den kommende sesongen. Nå gir vi Arena et helt nytt innhold og mål. Jeg er trygg på at de grepene vi nå gjør med Arena er riktige for å nå dit vi vil, sier Støkken.

Powered by Labrador CMS