Lanserer nye Nordbohus

I disse dager presenterer Nordbohus sin nye huskatalog.

Denne artikkelen er over ti år gammel.

Katalogen lanseres sammen med en rekke nye hus, ny nettside, interaktiv romplanlegger og kjedens egen TV-kanal på nett.

- Det er alltid spennende å lansere nye hus i ny katalog. I år har vi tatt noen ekstra steg med tanke på både presentasjon og produktutvikling, sier markedssjef Stian Moursund.

Nordbohus sine arkitekter og ingeniører fikk en spennende oppgave i arbeidet med den nye huskatalogen. De skulle ta noen av Nordbohus sine etablerte klassikere, og formgi dem i en 2013-look.

– Man skal ikke tukle for mye med etablerte klassikere, men samtidig er det viktig at vår arkitektur er i stadig utvikling. Et herlig eksempel er eneboligen URANUS som har vært i vårt sortiment i årevis. Huset er såpass kraftig redesignet at det har fått nytt navn og heter nå NAVI. Det ser helt annerledes ut utvendig, men har faktisk beholdt alle kvalitetene fra originalen, og fått noen nye i tillegg, sier Moursund.

- I våre fire stilkategorier er det flere spennende nyheter. Blant annet har vi tilpasset noen av våre bestselgere med egen utleiedel. Enebolig-klassikere som NUKLEUS og KARAT har fått nye versjoner der de presenteres med utleiebolig i tillegg. Dette er et høyaktuelt tema for mange av våre kjøpere. I tillegg er vi spent på mottakelsen av vår spenstige nyhet TEKNO, sier Moursund.

«Ditt hjemmested» står det på forsiden av den nye huskatalogen.

–Det kan se ut som en skrivefeil, men det er det virkelig ikke. Vi er ikke mer beskjeden enn at vi har laget et helt nytt ord til det norske språk. Om ordet hjemmested blir en del av den norske ordbok gjenstår å se, men vi syns ordet passer perfekt for våre hus, og vi håper folk finner sitt hjemmested hos oss, sier Moursund.

Nordbohus har alltid satset friskt på nett, og var tidlig ute med å lansere videovisning i 3D på alle sine hus. Dette har de fortsatt med og har etablert NordbohusTV.

–Vi ser video er helt avgjørende for oss. Kundene har et sterkt informasjonsbehov, og video bidrar til å øke forståelsen for rommene og husets egenskaper. Derfor har vi 3D-video på alle våre hus, og derfor har vi laget programserien «Mitt hjemmested», sier Moursund.

Powered by Labrador CMS