Mesta skal blant annet utføre elektroarbeidene ved den 5,8 kilometer lange Nordnestunnelen. Bildet ble tatt i september.
Foto: Harry Hansen.
Mesta best av åtte i E6-konkurranse – laveste tilbud forkastet
Statens vegvesen har signert kontrakt med Mesta om elektroarbeidet i prosjektet E6 Indre Nordnes-Skardalen i Troms fylke.
Det skriver Statens vegvesen på sine nettsider.
- Vi starter nyåret med et samhandlingsmøte, og så går Mesta i gang relativt umiddelbart. Jobben skal være gjort innen høsten, sier prosjektleder Torgeir Dahle i Statens vegvesen.
Kontrakten omfatter alt av elektroarbeider i prosjektet, både i den 5810 meter lange Nordnestunnelen og langs veg i dagen.
Følgende elektroentreprenører leverte tilbud:
1. El-Installatøren Harstad AS - 45.512.983
2. ABOT - 38.368.694
3. Infratek Norge AS - 46.744.644
4. BMO Elektro AS - 49.556.004
5. Mesta AS -35.514.549
6. Aldesa - 40.901.134
7. One Nordic Kraftmontasje AS - 39.649.004
8. VVG Engineering Ltd - 33.794.840
9. NRC Rail AS - 49.145.951
VVG Engineering Ltd. leverte lavest på pris, men tilbudet ble forkastet, melder Statens vegvesen.
Vei og tunnel
Prosjektet E6 Indre Nordnes-Skardalen omfatter en 5,8 kilometer lang tunnel gjennom Nordnesfjellet og en ny bru over Manndalselva.
I tillegg kommer delprosjektet Manndalen sentrum, som omfatter byggingen av cirka én kilometer ny E6 fra tunnelinnslaget i Manndalen, med påkobling til eksisterende europaveg, pluss utbedring av cirka to kilometer kommunal veg og noe fylkesveg, melder Vegvesenet.
Åpning høsten 2018
Det er entreprenørfellesskapet Marti Contractors/Iav som bygger tunnelen, mens Contexo er entreprenør i delprosjektet i Manndalen.
Prosjektet skal være ferdig høsten 2018.