SAS-passasjerer kan få millioner i erstatning
I løpet av de siste fem månedene har 9.000 passasjerer sendt skriftlig klage til SAS Braathens. Tallet på passasjerklager ligger i år 50 prosent høyere enn det som er normalt.
Denne artikkelen er over ti år gammel.
Klagerne krever erstatning på alt fra noen hundrelapper til flere hundre tusen kroner, beløp de er påført som følge av innstilte avganger, enten på grunn av pilotmangelen i januar eller streiken blant kabinansatte i forrige måned. 15 personer arbeider nå fulltid med å behandle klagene. Vi gjør det vi kan for å rette opp omdømmet vårt. I mange av sakene akter vi å ta på oss et større ansvar enn det vi strengt tatt hadde trengt å gjøre, sier informasjonsrådgiver Knut Morten Johansen i SAS Braathens til Aftenposten. Selskapet regner med å komme à jour med klagebunken i løpet av sommeren, og SAS Braathens er forberedt på å betale ut flere millioner kroner i erstatninger.