— Vi rakk så vidt å annonsere at vi skulle hente kapital før vi ble nedringt av investorer som ville kjøpe aksjer for svimlende 100 millioner kroner. Vi er veldig ydmyke for situasjonen samtidig som det bekrefter at vi gjør noe riktig. I denne omgang aksepterte vi 25 millioner kroner. Selskapet trenger både disse pengene og mye mer fremover for å lykkes. Vi skal digitalisere verdens nøkler, sier Kris Riise, gründer og daglig leder i Unloc, i pressemeldingen.
Annonse
Unloc har allerede selskaper som OBOS og Schibsted på kundelisten, og begge går nå inn på eiersiden av selskapet, heter det i pressemeldingen.
I tillegg fikk Unloc med seg investoren Axel Johnson, som blant annet investerte 177 millioner kroner i Otovo i november
— Vi får en solid validering når en så profesjonell og renommert investor som Axel Johnson velger å investere i Unloc. Vi skal gjøre hverdagen enklere for alle med en inngangsdør. Og det samme ønsker Axel Johnson. De har en dyp innsikt i netthandel, hjemlevering, trygghet og sikkerhet, og de forstår at digitale nøkler kan bidra til å radikalt effektivisere mobilitet i hele verden. De skal hjelpe Unloc med internasjonal vekst de neste årene, og det blir uhyre interessant! Jeg er så stolt av at teamet lykkes med å få ut potensialet i løsningen vår. Det er på høy tid å digitalisere nøklene, sier Riise.
I august 2019 lanserte OBOS en ny satsing kalt OBOS-nøkkelen. Konsernsjef Daniel Kjørberg Siraj uttalte da at Unloc skal benyttes på 80 prosent av deres 244.000 forvaltede boliger innen fem år. OBOS har allerede investert fem millioner kroner i Unloc. Nå investerer de ytterligere to millioner kroner samtidig som de bistår selskapet med en rådgiver i styret.
— OBOS ser at overgangen til digitale nøkler pågår for fullt, og kundene våre etterspør dette. Vi satser på Unloc sin løsning, som er elegant og forenkler hverdagen til både styret, beboere og leverandører. OBOS er glade for å investere i et team og et selskap vi har sterk tro på, sier Ingunn Andersen Randa, konserndirektør aksjeinvesteringer og forretningsutvikling i OBOS.