Hunton vil skape ny merkevare innen fornybar isolasjon
Hunton satser stort på å gjøre miljøvennlig trefiberisolasjon bedre kjent, og ønsker å bygge opp Nativo Trefiberisolasjon.
Denne artikkelen er over fem år gammel
Som en del av satsningen på en naturlig isolasjon endrer Hunton nå selve produktnavnet; Hunton Trefiberisolasjon blir Nativo Trefiberisolasjon. Hunton ønsker å bygge en merkevare rundt det nye navnet i Norden. Målet er at proffer og forbrukere skal oppfatte det som det naturlige og miljøvennlige valget.
Navn og logo vises for første gang frem under byggevaremessen Bygg Reis Deg i Lillestrøm 18.–21. oktober, og skal også lanseres i de andre nordiske landene.
– Vi valgte navnet Nativo fordi vi ønsker at publikum skal forbinde produktet vårt med ord som naturlig og miljøvennlig. Nativo henspiller på de engelske ordene «nature» og «native» og de norske ordene «natur» og «naturlig». Betydningen handler om nærhet til naturen og produktegenskaper som er bra for miljøet, kundene og samfunnet generelt. Vi skal bygge en nordisk merkevare som står for kvalitet og miljøvennlige og sunne verdier, sier Arne Jebsen, administrerende direktør i Hunton i en pressemelding.
Nativo Trefiberisolasjon er et miljøvennlig produkt, det er produsert av overskuddsmateriale fra trelastproduksjonen og er 100 prosent fornybart, melder Hunton.