Administrerende direktør Lars Dalgaard i Hallgruppen mener tidspunktet for nyetableringen i Tyskland er godt timet. Foto: Hallgruppen
Administrerende direktør Lars Dalgaard i mener tidspunktet for nyetableringen i Tyskland er godt timet.

Hallgruppen satser i Tyskland

Hallgruppen hadde i 2020 rekordomsetning, og selskapet etablerer seg nå med eget kontor i Tyskland. Målsetningen er en omsetning på 100 millioner kroner i løpet av noen år.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over tre år gammel.

Etter etableringen i 2016, har Hallgruppen vokst kraftig år for år. I fjor noterte konsernet en rekordomsetning på over en halv milliard kroner, ifølge en pressemelding.

Hallgruppen selger blant annet plasthaller, lager- og logistikkbygg i både aluminium- og stålproduksjon, arbeidstelt og arrangementstelt. Nå fortsetter veksten i nye markeder.

– Betydelig internasjonal aktør
– Hallgruppen har som mål å bli en verdensomspennende leverandør og en betydelig internasjonal aktør. Vår ambisjon er å passere en milliard kroner i omsetning i løpet av 2022. Etableringen av eget selskap i Tyskland, er et av flere viktige grep vi gjør for å nå vekstmålet, sier administrerende direktør Lars Dalgaard i pressemeldingen.

Konsernet har fra før 14 avdelinger i Norge, Sverige, Danmark og Baltikum, og har eksportert produkter til over 40 land, som Brasil, Kina, India, USA, Belgia og ulike land i Afrika.

– Vi har allerede levert flere telt, haller og sandwichbygg til kunder i Tyskland, Belgia og Frankrike, så dette er kjente markeder for oss. I tillegg til Tyskland, vil det nye selskapet med kontor ved Frankfurt, også håndtere eksport til nærliggende markeder som Sveits og Østerrike, sier Dalgaard.

God timing
Han mener også at timingen er god for å gå tyngre inn i det tyske markedet, ettersom mange leverandører der har leveringsproblemer fordi de ikke får tak i råmaterialer.

– Det er et godt tidspunkt å komme inn på markedet og hjelpe utbyggere på det tyske markedet som trenger leveringer til konkurransedyktige priser, sier Dalgaard, som selv har funnet frem til og ansatt solide, lokale krefter for å håndtere den daglige driften i Tyskland.

– Gerhard Klotz blir salgssjef i Tyskland. Han har over 25 års bransjeerfaring og et enormt nettverk, så det blir veldig bra. Vi satser på å omsette for 100 millioner i løpet av noen år, sier Dalgaard.

Powered by Labrador CMS