Årets Hagemessemagasin er spekket med artikler om uterom og hage.Foto: Madeleine Bergheim
Få en digital forsmak på Hagemessen
Hagemessen på Lillestrøm nærmer seg med stormskritt. Allerede nå kan du lade opp til årets store hagebegivenhet og lese det offisielle messemagasinet i digital utgave.
Hage.no har tradisjonen tro produsert magasinet som deles ut gratis ved inngangen under messedagene 21-23 april. Nå kan du lese hele bladet elektronisk på våre nettsider.
Investerer i hage- og uterom
Årets magasin er på 84 sider og inneholder mye aktuelt hage- og messestoff. Som mediepartner til Hagemessen har hage.no/Byggeindustrien stått for redaksjonelt innhold, annonsesalg og produksjon av magasinet for syvende år på rad.
– Det er ikke tilfeldig at Byggeindustrien går aktivt inn også mot hage- og utemiljøsegmentet. Vi erfarer at uterommet blir stadig viktigere for folk, og det gjenspeiler investeringene i denne sektoren. Det selges mer til hage og uterom enn noen gang, sier sjefredaktør Arve Brekkhus i Byggeindustrien og hage.no.
Over 200 utstillere
Godt over 200 utstillere vil fylle messehallene i løpet av tre hektiske dager første helg etter påske. Blant årets utstillere er et tyvetalls firmaer som tilbyr drivhus, utestuer, paviljonger, lysthus og anneks. Publikum vil få se både tradisjonelle drivhus, klassiske drivhus i engelsk stil, minidrivhus, veggmonterte drivhus, hagestuer, paviljonger, terrassetak etc. I magasinet kan du lese artikkelen Drivhusfantasier fra den splitter nye hageboken Barbeinthagen, som er skrevet av Irene Jacobsen og Kari Nygaard.
Hagefolket gir hagetips
Av innholdet ellers kan du lese om kjente og ukjente hagefolks hager, deriblant Kjersti Bergesen fra TV2s Tid for hjem. Du får også vite hvordan du kan lage din egen blomstereng, tips til dyrking på balkong og terrasse fra Moseplassens Anne Holter-Hovind, nybegynnerguide for kompostering, pollinatorvennlige roser og ikke minst årets messenyheter. I tillegg er det en oversikt over seminarer og foredrag fra messescenen, samt en fullstendig liste over alle utstillere og hvor de har sine stands.
Møteplass for hagefolket
Siden 2009 har hage.no samarbeidet med Norges Varemesse, og i 2011 kom avtalen i stand om å gi ut det offisielle messemagasinet til Hagemessen.
– Hagemessen har som målsetting å skape en arena for inspirasjon, kunnskap, gode kjøp – og ikke minst være møteplassen for hagefolket. Magasinet er et oppslagsverk under selve messa, og vi tror mange tar vare på det i etterkant. Hagestoff er aktuelt året rundt, sier prosjektleder Marit Sagen på Hagemessen.
Årets messe kan by på alt innen hagemøbler, redskaper og maskiner, hageutstyr, drivhus/utestuer, frø, løk og planter, griller, stein, ferdigplen og mye mer. Messegeneralen både håper og tror at det blir folksomt på Lillestrøm første helgen etter påske.
35 000 i opplag
I tillegg til gratisdistribusjon til publikum på messen, følger magasinet med som bilag til Byggeindustrien nr 6. Det blir også distribuert i 33 Interflora-butikker i østlandsområdet,samt i varehuset hos Maxbo Hvam på Skjetten. Det totale opplaget er på 35 000 eksemplarer.