Full fart for utstillerne på Byggedagene
Det er rekordmange selskaper som i år viser seg frem for en samlet byggenæring på Byggedagene.
Denne artikkelen er over fem år gammel
Ett av dem er det norske bemanningsselskapet Eterni, som også er hovedsponsor for Norges Skøyteforbund. Her kan deltakerne på Byggedagene teste skøyteteknikken med eksperthjelp fra landslagsløper Ida Njåtun.
Eterni er ett av flere bemanningsselskaper som står på utstillerplass på Byggedagene, i tillegg til software-leverandører, entreprenører, rådgivere, byggevareprodusenter, advokater, organisasjoner med flere.
Flere nykommere
30 av 37 selskaper er gjengangere fra fjoråret, og flere nykommere har også fått innpass. En av dem er elementprodusenten Termowood, som ble etablert i 2012. Produktet er et isolert massivtrelement i sandwichkonstruksjon.
- Vi er ganske nye i markedet og vil gjerne vise oss frem for bransjen. Vi har et fleksibelt produkt som er tilpasset de fleste bygg, derfor retter vi oss både mot de større entreprenørene og mindre aktører, sier daglig leder Henning Thorsen i Termowood.
Må si nei til flere
Administrerende direktør Ragnar Sandin i Byggeindustrien bekrefter at interessen for å vise seg frem for beslutningstakerne i byggenæringen er stor.
- I år har vi totalt 37 utstillere, og utstillingsarealet er smekk fullt. Vi har måttet si nei til nærmere 20 firmaer, og det viser at Byggedagene er en attraktiv arena å være tilstede på, avslutter han.