Montérs svar på Ikea-katalogen
Byggevarekjeden Montér Ønsker å ta en enda sterkere posisjon i sommersesongen og har utviklet katalogen ”I Vater” som et svar på Ikea-katalogen.
Denne artikkelen er over ti år gammel.
Montér går bokstavelig talt ”I Vater” inn våren og sommeren som er en meget viktig salgssesong for kjeden.
– I Vater er delt inn i syv hovedtemaer som dekker de produkt- og fagområder som er viktige for oss i sommerhalvåret. Katalogen inneholder mye nyttig informasjon både for de som skal gjøre ting ute, og de som velger å bruke sommeren på å jobbe innendørs, sier konseptansvarlig i Montér, Tom Søgård.
– Vi håper katalogen skal få en dominerende rolle i vår bransje i sommer. Målet er at vi på sikt skal ta en slik posisjon som Ikea-katalogen har i sin bransje. "Alle" venter jo på den lenge før den kommer, og slik skal det bli med vår katalog også, sier han.
Søgård opplyser at hvert tema i katalogen inneholder tips og råd og ikke minst gode produkt- og prispresentasjoner.
– Katalogen skal også være salgsutløsende som alt det andre vi gjør. Men i tillegg har vi valgt å fokusere på aktuelt stoff innenfor de syv hovedtemaene. Vi har god erfaring med våre Full Pakke-kataloger, og I Vater er en blanding av en slik katalog og en DM, fremholder han.
Katalogen er distribuert til alle husstander i markedsområdet rundt de 20-25 største byggevarehusene til Montér, og i tillegg kan kundene få katalogen hos byggevarehusene. I katalogen lanseres også en SMS-tjeneste. Skal man skifte tak på huset eller hytta, kan man sende TAK til 2440, og vil være garantert å få en gratis taksjekk innen 10 dager.