Hagestuer blir stadig mer populært blant nordmenn, ifølge Grønt Fokus.
Kraftig økning i salget av hagestuer
Grønt Fokus har i løpet av de siste tre årene opplevd sterk vekst i salget av hagestuer på det norske markedet.
Denne artikkelen er over fem år gammel
Ifølge en pressemelding fra Grønt Fokus, som er en stor aktør innen hagestuer, uterom og drivhus, har selskapet opplevd en økning i salget av hagestuer på nærmere 500 prosent i perioden 2013-2016. Samtidig har salg via nettbutikken overtatt som den største salgskanalen. I løpet av 2016 hadde Grønt Fokus en totalomsetning på i overkant av 120 millioner kroner.
– Vi opplever vekst innenfor alle områder av vår virksomhet. Ved å være tilstede med både nettbutikk og fysiske butikker gjør vi det enkelt for kundene å kjøpe våre produkter, sier daglig leder Beiron Palm i Grønt Fokus.
Han tror veksten blant annet skyledes nordmenns trang til å være utendørs.
I pressemeldingen står dere videre at omlag femti prosent av salget skjer via nettbutikken, som er tilrettelagt for bruk av nettbrett og smarttelefoner.
Kundene får oversikt over produkter og løsninger gjennom digitale kataloger og inspirasjon til hvordan man kan skape et vakkert hjem.
I løpet av de siste tre årene har Grønt Fokus åpnet butikker på Alnabru i Oslo, Os utenfor Bergen og Sandnes i Rogaland.