Nordmenn liker å kose seg utendørs, selv om været ikke alltid klaffer. Det blir stadig mer populært med hagestuer og drivhus.

Grønt Fokus overtar konkurrent

Grønt Fokus, som er en stor aktør innen hagestuer, uterom og drivhus i Norge, har overtatt konkurrenten Paviljong Norge.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over fem år gammel

Mikael Jonsson, daglig leder i Grønt Fokus.

Ifølge en pressemelding vil overtagelsen styrke Grønt Fokus sin stilling som markedsleder innenfor salg av hagestuer, uterom, orangerier og drivhus. Samtlige av Paviljong Norges produkter og funksjoner blir overtatt av kristiansandsfirmaet.

- Med overtagelsen av Paviljong Norge får vi et enda større utvalg av modeller innenfor våre virksomhetsområder. I dag er det økende interesse for hagestuer, drivhus, uterom og orangerier blant nordmenn, og med Paviljong Norges høykvalitetsprodukter blir Grønt Fokus enda mer komplementære på både produkter og pris, sier daglig leder Mikael Jonsson i Grønt Fokus.

Denne våren lanserer selskapet sitt største uteromssortiment noen gang. Selskapet hadde i fjor en totalomsetning på 98,2 millioner kroner.

Grønt Fokus inngår i Skånska Byggvaror, som ble kjøpt av Byggmax Group i november 2015. Byggmax Group er notert på Stokholmsbørsen.

Powered by Labrador CMS