Edgar Haugskott (fra venstre), Totto Sandvik, Jan Petter Christensen, Oliver Hobbesland og Brien Raks Pedersen fra Nordic dørfabrikk henter inspirasjon under BAU 2017.
BAU 2017: Nordic henter tanker og ideer tilbake til Norge
– Norge har definitivt ikke alle svarene, slår Edgar Haugskott i Nordic fast. Sammen med fire kolleger håper han å hente hjem ideer om både nye løsninger og nye råvarer.
Denne artikkelen er over fem år gammel
En av de absolutt ledende messene for byggebransjen i verden, BAU i Tyskland, presenterer innovative produkter og lyse ideer fra 45 nasjoner over et messeareal på 185.000 kvadratmeter i München.
I løpet av seks dager i slutten av januar regner arrangørene med rundt 250.000 besøkende.
Salgs- og markedssjef Edgar Haugskott i Nordic dørfabrikk mener turen til München er vel verd det for alt man kan ta til seg under den store, internasjonale messen.
– Dette er definitivt verd det. Vi har vært nedover flere ganger, og det er verdifullt for å hente inn nye tanker og ideer, både når det kommer til gode løsninger, men også bruk av forskjellige nye produkter.
Han mener norske produsenter kan ha stor nytte av å se utover egne landegrenser.
– Norge har definitivt ikke alle svarene. I Nordic prøver vi å ta inspirasjon fra omverdenen, men vi må også bli flinkere til å se til Sverige og Danmark. Danskene er ofte langt foran oss, spesielt på design. Norge lunter gjerne etter noen år senere, sier han.
Danmark hadde til sammen ti forskjellige utstillere under BAU 2017, mens Sverige hadde fem. Kun én norsk bedrift hadde stand under årets messe i München.