Konseptansvarlig Nils Henrik Stjerne i Onninen (til venstre) og proffsjef Torbjørn Kristiansen i Byggmakker Moss er godt fornøyde med første selvbetjente Onninen-butikk i Norge.
Foto: Kesko
Onninen fornøyd med første heldigitale elektrobutikk i Norge
To uker etter åpning har elektrogrossisten Onninens nye selvbetjeningsbutikk i Moss blitt godt mottatt.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Det skriver morselskapet Kesko i en pressemelding.
–Kundene har begynt å bruke butikken mer, og tar ut større og større ordrer. De har blitt kjent i butikken, og vi ser at vareutvalget er helt på høyde med en ordinær Onninen Express butikk, sier Nils Henrik Stjerne, konseptansvarlig i Onninen.
Elektrikerne har egen tilgang for å komme inn i den 400 kvadratmeter store selvbetjente butikken i Moss. I første etasje av bygget ligger Byggmakker, mens den heldigitale Onninen-butikken er i andre etasje med tilgang kun for butikkens avtalekunder.
– Tilbakemeldingene er svært positive. De sier at butikken er enkel å bruke og har et bra vareutvalg. I tillegg sier kundene at det er veldig positivt at vi er raske med å ta inn ønsker på nye produkter, sier Stjerne i pressemeldingen.
– Nå selger Moss Expressen mer varer på én dag enn Expressen i Bodø som er fullt bemannet, så selvbetjeningskonseptet er spennende, legger han til.
Onninen er en del av finske Kesko, som også eier Byggmakker. Med den nyåpnede selvbetjente butikken i Moss, har elektrogrossisten totalt 19 Express-butikker.
– Dette er en unik satsning for oss i Norge. Her spiller vi på det beste fra våre to selskaper, Byggmakker og Onninen. Denne innovative løsningen vil gjøre hverdagen enklere for våre proffkunder, sier konsernsjef i Kesko Norge, Hilde Kristoffersen.