Daglig leder Peder Sunde fra Placepoint og Stine Røsand, direktør for utførende kjeder i .
Foto: Mestergruppen
Mestergruppen inngår samarbeid med proptech-selskap
Mestergruppen går sammen med norske Placepoint for å tilby analyseverktøy for kart- og eiendomsdata i forbindelse med nye boligprosjekter.
Denne artikkelen er over ett år gammel.
Det skriver Mestergruppen i en pressemelding mandag.
– Digitalisering er et viktig satsningsområde for Mestergruppen. Vi har vært på jakt etter et godt og effektivt verktøy for tidligfase feltutvikler der man raskt og med godt faktagrunnlag kan ta stilling til mulighetene og lønnsomheten i et prosjekt. Kombinasjonen av mye relevant informasjon, 3D boligkart og skisseverktøy, samt god visualisering av potensielle muligheter i et utbyggingsprosjekt, er hovedårsaken til at vi har inngått dette samarbeidet med Placepoint, sier Stine Røsand, direktør for utførende kjeder i Mestergruppen.
– Samarbeidet med Mestergruppen er av stor betydning for oss på flere nivåer. Naturligvis ser vi på dette som en tillitserklæring, og en attest på at den utviklingen som foregår hos oss hver eneste dag er etterspurt av betydningsfulle aktører i vår bransje, kommenterer daglig leder Peder Sunde i Placepoint.
Mestergruppen har fire boligkjeder med til sammen over 300 medlemsbedrifter. I pressemeldingen skriver de at de har et mål om at Placepoints løsning vil gi verdi for de aller fleste av disse.
– Det er avgjørende for oss at vi kan visualisere egne boligmodeller i kartet og at vi kan utføre kalkulasjoner for et helt felt – både lønnsomhetsvurdering og synliggjøring av totalt CO2-utslipp, sier Røsand.