William Holm, administrerende direktør i Sensio (f.v.) og Rolf Thorsen, administrerende direktør i Selvaag Bolig.
Sensio inngår avtale med Selvaag Bolig om velferdsteknologi
Sensio har inngått samarbeid med boliggiganten Selvaag. Med digitale service- og trygghetstjenester vil de tilby beboere i Selvaag Plussboliger en enklere hverdag og økt trygghet.
Denne artikkelen er over fem år gammel
I 10 år har Sensio utviklet smarthus- og velferdsteknologi, og de leverer i dag digitale løsninger til over 10.000 husstander.
Målet med Selvaag-avtalen er ifølge en pressemelding at den såkalte Sensio-plattformen skal bidra til økt livskvalitet for beboere i Selvaag Plussboliger.
De digitale tjenestene vil på sikt også være tilgjengelig i alle Selvaags nye boliger.
– Vi er stolte over å digitalisere boligbransjen sammen med Selvaag. Gjennom vår IoT-plattform gjør vi livet enklere for folk, uavhengig av behov og demografi. Beboerne vil få en toppmoderne digital løsning og Selvaags boliger vil bli rustet for fremtiden, sier William Holm, administrerende direktør i Sensio.
Gjennom Smarthus-pakken kan beboere bestille funksjoner som å styre lys, varme, medier, persienner, ringeklokken og mer.
I tillegg til smarthus-funksjoner vil Sensio ha en full velferdsteknologi-løsning. Den skal blant annet kunne tilrettelegge for å få varslinger ved uønskede hendelser, en aktiv trygghetsalarm koblet opp mot pårørende og viktige instanser, ha tilgang på hjemmehjelp, mobiltrygghet og mye mer.
Løsningen vil være klar i Selvaag Plussboliger i løpet av mars 2020 og planen er å iverksette digitaliseringen i etterkant av dette.