En overveldet daglig leder Rune W. Andersen i Byggmester Harald W Andersen & Sønn etter å ha blitt kåret til Årets Mesterhusbedrift. Her flankert av to Bond-piker. Kjedeleder Raymond Myrland (t.v.) delte ut prisen.
En glad gjeng fra Torsbygg AS som vant prisen Årets markedsfører i Mesterhus. Tor G, Thomas og Preben Støen samt Jarle Bjørklund. Markedssjef Monica Blom Thorsen delte ut prisen sammen med kjedeleder Raymond Myrland (t.v.).
Superselger Odd Martin Velsvik fra Tømrer Service ble igjen Årets Selger i kategorien felt/konkurranseprosjekt. Her flankert av fra venstre Raymond Myrland og Monica Blom Thorsen fra Mesterhus samt Mads Kaggestad fra TV2.
Thomas Sommer fra Mesterhus Oslo ble Årets selger i kategorien EAT. Her flankert av fra venstre Raymond Myrland og Monica Blom Thorsen fra Mesterhus samt Mads Kaggested fra TV2.

Byggmester Harald W Andersen & Sønnble mesternes mester

Det var Byggmester Harald W. Andersen & Sønn AS som i fjor var den gjeveste av Mesterhusbedriftene og stakk av med utmerkelsen Årets Mesterhusbedrift.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over fem år gammel

Kåringen skjedde under festmiddagen på Mestergruppens gigantiske konferanse i The Qube på Gardermoen sist helg.

– Bedriften har vært i våre tanker mange ganger så jeg har nesten litt dårlig samvittighet for at medlemmet ikke har mottatt prisen tidligere, sa kjedeleder Raymond Myrland da han overrakte prisen til en glad og overveldet daglig leder Rune W. Andersen som leder Tønsbergbedriften med 34 ansatte.

Bedriften, som har vært medlem siden tidlig på 90-tallet, brenner for byggmesterfaget og merkevaren Mesterhus. Familiebedriften satses både på egenregibygging og EAT.

Latt seg imponere

– Det er sjeldent jeg hører ansatte snakke så varmt om sjefen som jeg forstår tar vare på sine medarbeidere på en forbilledlig måte, fremholdt Myrland som har latt seg imponere av åpenheten, vennligheten og velvilligheten til å dele sin kunnskap med andre.

– Bedriften vil jeg uten blygsel påstå ha vært med å forme Mesterhus-kjeden til hva den er i dag, og jeg håper bedriften vil gjøre det også i årene som kommer, sa Myrland.

I begrunnelsen for utmerkelsen påpekes det at vinneren har tingene på stell, kvalitetssystemene i orden samtidig som bedriften kan vise til solid vekst i varekjøp fra boligkjeden.

Til Ågotnes

Prisen for Årets markedsfører i Mesterhus gikk til Torsbygg AS på Ågotnes utenfor Bergen.

– Årets markedsfører har en unik posisjon i sitt lokal marked med en seriøsitet og kvalitet som gjenspeiles i alt de gjør, sa markedssjef Monica Blom Thorsen da hun delte ut prisen.

Vinneren blir hedret for å være kreativ i sin markedsføring og hadde eksempelvis i fjor jevnlig stand på sitt lokal kjøpesenter for å komme i dialog med nye kunder. De har også lenge tatt i bruk sosial medier i sin markedsføring.

Selgere til Tour de France

Det ble kamp om tittelen Årets selger i kategorien EAT. To kandidater, Veronica S. Halhjem fra Byggmester Bjørn Døsen i Os og Thomas Sommer fra Mesterhus Oslo, kunne vise til like mange solgte enheter i fjor. Derfor ble kontraktsverdi innført som utvelgelseskriterium. Da stakk Thomas Sommer av med prisen.

Det var som vanlig ingen stor spenning knyttet til prisen Årets selger i kategorien felt/konkurranseprosjekter. Her stakk som vanlig Odd Martin Velsvik fra Tømrer Service på Sunnmøre av med prisen.

Begge vinneren innen salg fikk denne gang flott og attraktiv premie. Det blir tur til Tour de France med TV2 og opplevelse av folkefesten fra innsiden. Premien er kommet i stand ved at Mestergruppen skal sponse TV-kanalens sykkelsatsing kommende sommersesong. Derfor var også Mads Kaggestad, kommentator og tidligere proffsyklist, med på å overrekke prisene.

Powered by Labrador CMS