Kjededirektør Christine Holm i Bygger'n.
Foto: Jørn Hindklev
Foto: Jørn Hindklev
Foto: Jørn Hindklev
Foto: Jørn Hindklev
Foto: Jørn Hindklev
Foto: Jørn Hindklev
Foto: Jørn Hindklev
Foto: Jørn Hindklev
Foto: Jørn Hindklev
Foto: Jørn Hindklev
Foto: Jørn Hindklev
Foto: Jørn Hindklev
Foto: Jørn Hindklev
Foto: Jørn Hindklev
Foto: Jørn Hindklev
Foto: Jørn Hindklev
Foto: Jørn Hindklev
Foto: Jørn Hindklev
Foto: Jørn Hindklev
Foto: Jørn Hindklev
Foto: Jørn Hindklev
Foto: Jørn Hindklev
Foto: Jørn Hindklev
Foto: Jørn Hindklev
Foto: Jørn Hindklev
Foto: Jørn Hindklev

All time high for Bygger'n – samlet 700 proffkunder

Det går bokstavelig talt i 100 for Bygger'n. Byggevarekjeden har hittil i år en vekst på 7,5 prosent sammenliknet med fjoråret, og ved årsskiftet bikker kjeden trolig 100 medlemmer. Fredag var hele 700 proffkunder samlet på Gardermoen.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over fem år gammel

– 2017 har vært et hektisk år for Bygger'n, men vi har hatt et fantastisk god driv, sier kjededirektør Christine Holm til Byggeindustrien.

Hun kan fornøyd konstatere at Bygger'n stjeler markedsandeler med en vekst på 7,5 prosent i 3. kvartal sammenliknet med samme tidsperiode i fjor.

– Trenden er klar; selv om vi øker noe i forbrukermarkedet, er det proffen som virkelig trekker omsetningen opp. Forbrukeren er bevisst på hva hun eller han ønsker, men det er proffen som skal gjøre jobben til slutt, sier hun.

Også tunge varer på nett

Bygger'n lanserte i mars egen nettbutikk der også proffkundene har sin egen tilbudsbygger.

– Nettbutikken har blitt tatt veldig godt imot. Vi trodde vi skulle selge mest lette varer og verktøy via nettbutikken, men erfaringen er at det selges overraskende mye tyngre byggevarer også på nett. Det er ingen ulempe for totalomsetningen at folk er inne på nettet og handler på søndager når den fysiske butikken er stengt, sier hun.

Satser videre på proffen

Ikke overraskende intensiverer Bygger'n satsingen på proffen.

– Vi øker satsingen på precut- og elementproduksjon og tilbyr ferdigutstyrte containere med nødvendig materiell til proffkundene, sier hun.

Satser på container med materiell til proffen. F.v. Tore Bakk (Malthus Uniteam, kjededirektør Christine Holm og Kjell Hafsås (Malthus Uniteam).

Kjedens satsing på precut- og elementproduksjon kan du lese mer om i Byggeindustrien nr 19.

HIBA-HUS med salgsvekst på 53 prosent

Bygger'n-kjedens husleverandør HIBA-HUS kan vise til en salgsvekst på hele 53 prosent sammenliknet med samme tidspunkt i fjor (3. kvartal).

– Vi regner med å selge 370 boliger i 2017 og har i år vært involvert i flere leilighetsbygg og flermannsboliger samtidig som vi har solgt flere eneboliger. HIBA-HUS har fått på plass flere forhandlere, men fortsatt er det over 200 kommuner i Norge som ikke har en HIBA-HUS-forhandler, så vi har fortsatt et stort potensial i markedet, sier Holm.

Hun opplyser at HIBA-HUS nå også kommer med en helt ny hyttekatalog.

– Flere av forhandlere er posisjonert i typiske hytteområder. Vi satser på en boost i hyttebyggingen når vi nå lanserer hyttemodeller i ny drakt og flere nye spenstige hyttemodeller, sier hun.

Runder 100

Byggevarekjede åpnet nettopp sin butikk nummer 99 i Hammerfest. Holm er klar på at kjeden vil bikke den magiske grensa på 100 rundt årsskiftet.

– Vi har flere kandidater på blokka, sier hun.

Fredag samlet Bygger'n 700 proffkunder til proffmesse på The Qube på Gardermoen. 65 leverandører var til stede med stand på messen.

– 700 deltakere er rekord og denne gangen måtte vi ta i bruk tre hotell. Vi opplever at det gode ryktet om messa har spredd seg år for år. Tilbakemeldingene fra proffkundene er at den er passe stor og at leverandørene de møter her er relevante for dem, sier Holm.

Priser

Det ble på festmiddagen fredag kveld delt ut to priser.

Birger Pedersen AS, kunde av Bygger’n Namsos og Bygger’n Brønnøysund fikk prisen for mest engasjerte deltaker. De ble stemt frem av leverandørene på messen.

Bosch fikk prisen for beste stand, kåret av deltakerne på messen.

Bosch fikk prisen for beste stand. F.v: Kjededirektør Christine Holm, Joakim Nilsson og Tor-Ottar Bjærksæter i Bosch. Foto: Bygger'n

De øvrige nominerte leverandørene var: Norgesvinduet, Essve, Hitachi, SweDoor og Litex.

HIBA-HUS arrangerte også et husselgermøte i forbindelse med messen. På festmiddagen til HIBA-HUS ble Bygger’n Teigen i Kvinherrad kommune i Hordaland kåret til Årets HIBA HUS-forhandler.

Bygger’n Teigen kåret til Årets HIBA HUS forhandler. F.v: Kjededirektør Christine Holm, Lars Trygve Tveit, Nils Olav Støle, Kjell Magne Haugland og teknisk sjef i HIBA HUS Eivind Hansen.
Powered by Labrador CMS