Elmer Talgø i trelastprodusenten Talgø opplever stor pågang fra både proffmarkedet og privatpersoner på det nye hagestue- og multibodkonseptet som lanseres under Bygg Reis Deg 2015. Foto: Foto: Svanhild Blakstad
Trelastprodusenten Møre-Tre/Talgø lanserer et helt nytt hagestue- og multibodkonsept på Bygg Reis Deg 2015. Foto: Foto: Svanhild Blakstad
Talgø med nytt multibod-konsept på Bygg Reis Deg 2015.
Trelastprodusenten Møre-Tre/Talgø lanserer et helt nytt hagestue- og multibodkonsept på Bygg Reis Deg 2015. Foto: Foto: Svanhild Blakstad
Talgø med nytt multibod-konsept på Bygg Reis Deg 2015. Foto: Foto: Svanhild Blakstad
Elmer Talgø i Talgø viser frem en av bodene hvor det også er plass til sykler og vedlagring på Bygg Reis Deg 2015. Foto: Foto: Svanhild Blakstad
Talgø med nytt multibod-konsept på Bygg Reis Deg 2015. Foto: Foto: Svanhild Blakstad

Enorm interesse for nytt multibod-konsept

Den Talgøeide trelastprodusenten MøreTre har jobbet på spreng for å få ferdig et helt nytt elementbasert hagestue- og bodkonsept til Bygg Reis Deg, som gikk av stabelen 14-17. oktober.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over fem år gammel

På messen stilte Talgø ut et komplett utemiljø, som består av et tun med tre byggverk fra det nye konseptet. Her ble det bygget opp et redskapshus med plass til sykler og utstyr, en åpen hagestue samt en pergolaløsning.

– Responsen har vært overveldende. Vi har hatt besøk av både arkitekter, entreprenører, snekkerlag, forhandlere, innkjøpere og privatpersoner på standen. Allerede etter første dag gikk vi tom for brosjyrer, sier Elmer Talgø i Talgø.

Han forteller at publikum er fascinert av at produktene er multifunksjonelle og kan dekke flere ulike behov og stiler.

Talgø med nytt multibod-konsept på Bygg Reis Deg 2015.

Mange bruksområder
– Vi ønsker å treffe en stor kjøpegruppe og mener vi har funnet et formspråk som vil appellere til mange. Dette konseptet er utviklet med tanke på flere bruksområder som oppbevaring, sportsbod, spiseplass, grillplass, koseplass. Enten det skal brukes til egen bolig på landet eller i byggefelt, til hytta på fjellet eller ved sjøen, om det er moderne eller klassisk stil, mener vi at disse produktene skal kunne passe inn i de fleste miljøer, sier Talgø.

Han forteller også at publikum er svært positive til at produktene er ferdigbehandlet.

- Folk vil ha det mest mulig lettvint og slippe å bruke tid på å male eller beise. Dessuten er disse enkle å sette opp selv, siden det er basert på ferdig moduler i 60 og 120 cm bredde. Du kommer langt med et vater og en drill, sier Talgø.

Tradisjonsrik
Den tradisjonsrike nordmørsbedriften har en lang historie med møbelproduksjon og etter hvert også trelast- og byggevarer til norske hus og hytter. I 2011 satte selskapet i gang en større satsning på uteromssegmentet og har opplevd en kraftig omsetningsøkning på få år. Hele kolleksjonen er tuftet på MøreRoyal, som er dobbelbehandlet trelast - både impregnert og kokt i olje, med minimalt behov for vedlikehold.

Den nye kolleksjonen med multiboder er kommet istand gjennom et samarbeid med Blom arkitektkontor i Namsos. Selv om Talgø har lang erfaring med elementproduksjon, blir disse småhusene et helt nytt produktområde for nordmørsbedrfiten.

- Vi sastser på å få det handelen gjennom byggvarehus over hele landet fra påsken 2016, sier Talgø.

Stort terrasse-trykk
Trelastprodusenten har oppleved en voldsom økning i salg av terrassebord de siste årene. – Folk bygger flere og større terrasser. Da blir det igjen behov for overbygg, sitteplasser og lagring av utemøbler og utstyr, og derfor ønsker vi også å tilby løsninger for dette. Det henger også godt sammen med vår øvrige uteprodukter, sier marketingsjef Heid Snekvik, og ramser opp hagemøbler, levegger, urtakasser etc.

Trykk fra markedet
Hun peker på at byggevarekjedene etterspør disse produktene og har stor tro på at det også vil være plass til nordmørsbedriften i dette markedet:

– Nordmenn bruker veldig mye penger på uterommet. Vi merker at det er et vedvarende trykk fra kundene rundt denne varegruppen, noe vi også ser på salgstallene på våre øvrige uteromsprodukter. Vi ønsker å ta en enda større bit av den kaken, sier hun.

Powered by Labrador CMS