Illustrasjon: BESIX Group
Illustrasjon: BESIX Group
Foto: BESIX Group
Områdesjef Nic De Roeck i BESIX Europe. Foto: BESIX Group
Foto: BESIX Group

BESIX/Rizzani og Nye Veier signerte for nye Mjøsbrua

Arbeidsfellesskapet bestående av belgiske BESIX og italienske Rizzani de Eccher signerte mandag kontrakt for prosjektutvikling, regulering og bygging av E6 Moelv-Roterud og den nye Mjøsbrua.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over fire år gammel.

Det skriver BESIX Group i en pressemelding.

Kontrakten omfatter bygging av elleve kilometer firefelts motorvei og den nye Mjøsbrua, som skal bli verdens lengste bru med tre som en del av bæresystemet.

Områdesjef Nic De Roeck i BESIX Europe.

BESIX og Rizzani de Eccher har blant annet fått med seg AF Gruppen, Multiconsult og arkitekt Knut Selberg på prosjektet.

‒ Dette er et viktig steg i prosjektet som vi signerte for i dag. Det lar oss bevege oss forover sammen mot realiseringen av ei bru som vil bli bemerkelsesverdig og unik, spesielt fra et teknisk og miljømessig synspunkt. Jeg ser frem til dynamikken og profesjonalismen i samarbeidet som alle prosjektdeltakerne entusiastisk har signert for, sier områdesjef Nic De Roeck i BESIX Europe.

‒ Dagens signering er en viktig milepel for Nye Veier. Besix og Rizzani de Eccher har gjennom konkretiseringsfasen bekreftet at de leverer på prestasjonsmålene for oppdraget. Nå starter vi umiddelbart med integrert samhandling, der vi i større grad enn i tradisjonelle prosjekter skal arbeide sammen om prosjektutvikling og regulering i en tidlig fase, sier Anette Aanesland, administrerende direktør i Nye Veier i en pressemelding fra veiselskapet.

Powered by Labrador CMS