Lanserer ny elektrisk Renault Master

Renault Master E-Tech electric kommer nå med opptil 410 kilometer rekkevidde, i tillegg til nye modeller med dieselmotorer.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ett år gammel.

Siden 1980 har mer enn tre millioner eksemplarer blitt solgt fra Batilly-fabrikken i Øst-Frankrike, og nå lanseres snart 4. generasjon av varebilen, som er solgt i mer enn 50 land, ifølge en pressemelding fra RBI Norge.

Nye Renault Master vil bli produsert med flere drivlinjer, men den mest innovative er den elektriske versjonen, som setter en ny standard for elektriske varebiler. Den elektriske versjonen vil tilbys (avhengig av markedene) med både et 40 kWh og et 87 kWh batteri som gir henholdsvis 180 kilometer og opptil 410 kilometer rekkevidde.

Lading
22 kW AC-lading eller 130 kW DC-lading, gir bilen en rekkevidde på 229 kilometer på bare 30 minutter.

Nye Master vil også ha Vehicle-to-Load (V2L) og Vehicle-to-Grid (V2G)-funksjoner. Det betyr at du kan lade eksterne elementer, som elektriske verktøy, fra en plugg i førerhuset eller i bagasjerommet i tillegg til å gi strøm tilbake til strømnettet.

Det tilbys totalt fire forskjellige dieselmotorer, som gir 105, 130, 150 og 170 hk. Forbruket er kuttet med 1,5 liter per 100 km, noe som betyr at motorene slipper ut 39 gram mindre CO2 per kjørte kilometer og det tilbys både manuell og automatgir. Automatgiret er en ny 9-trinns EAG9 omformergirkasse.

Nytt design
I tillegg til at eksteriøret nå har den nye Renaultlogoen, ekstra store LED-frontlykter og C-formet lyssignatur, er nye Master blitt mer aerodynamisk, noe som også skal bidra forbruket av strøm/diesel.

Nye Renault Master har 20 førerassistentsystemer som maksimerer sikkerheten til de som kjører bilen og for medtrafikanter. Det er blant annet automatisk nødbremsesystem, tilhengerstabilitetsassistent og intelligent cruisekontroll.

Powered by Labrador CMS