Flere elektriske varebiler fra Peugeot, Citroën og Opel på vei
Hele rekken med varebiler skal bli elektriske, og denne gangen er det de minste bilene: Peugeot e-Partner, Citroën ë-Berlingo og Opel Combo-e.
Denne artikkelen er over tre år gammel.
PSA står ved strategien om at alle modeller fra konsernets merker skal være elektrifiserte innen 2025. Nå er det de minste varebilene som blir elektriske. De følger etter klassen over som allerede er på vei ut i det norske markedet, Peugeot e-Expert, Citroën ë-Jumpy og Opel Vivaro-e, skriver importøren i en pressemeling.
De nye bilene kommer med en batteripakke på 50 kWt. Skulle det oppstå behov for lading underveis, så støtter bilen 100 kw hurtiglading, samt at bilene kan leveres med enten 7,4 kw eller 11 kw ombordlader. Motoren yter 136 hestekrefter.
Varerom og nyttelast er tilsvarende som på modeller med forbrenningsmotor.
- Med tanke på hvor godt de større modellene har slått an, ser vi veldig frem til å tilby nok en elektrisk modellserie. Dette betyr at også det andre viktige varebilsegmentet i Norge skal bli helelektrisk, sier Roy Erik Johnsen, merkesjef for varebil i PSA Norge hos Bertel O. Steen i meldingen.