Mapei vil fronte systemtankegang
Mapei ønsker å få frem en systemtankegang i byggenæringen, og viser frem komplette løsninger på Bygg Reis Deg.
- Hovedbudskapet vi ønsker å få frem er en systemtankegang. Vi ønsker å ta en posisjon i markedet som selskapet som har de komplette systemene. I alle fall på sikt, sier markedssjef Peter Fekete i Mapei til Byggeindustrien.
-Vi vil vise frem at Mapei kan du bruke fra A til Å, fra du legger betong til du skal sette opp fliser på badet eller legge gulvbelegg. Du får en leverandør og en garanti. Skulle ting gå galt, så kan du bare peke på Mapei, legger han til.
Fekete forteller at dette er vanlig i de fleste bransjer, men ikke i bygg. Han tror en årsak er at det er få leverandører som har gjennomgående produkter. Fekete peker også på at Mapei-produktene er utviklet for et krevende nordisk klima med stadig mer ekstremvær.
Foruten system peker han også på to andre budskap de vil få frem på Norges viktigste byggmesse.
- Vi ønsker å hjelpe kundene våre med å redusere byggetiden. Derfor har vi utviklet fast track-produkter og systemer, sier Fekete.
- Å hjelpe kundene våre er også viktig for oss. Derfor har vi startet Mapei-hjelpen, som er et 800-nummer hvor alle kan komme med spørsmål. Man må ikke være håndverker eller butikkansatt for å kunne ringe, så har du for eksempel et skadet garasjeguls – så kan du ringe å be om hjelp, legger han til.
Mapei har også opprettet en egen blogg byggebolig.no, hvor håndverkere og privatpersoner kan dele erfaringer. Her følger også Mapei-ansatte opp med svar på spørsmål og problemstillinger. I hele Bygg Reis Deg-perioden har de flyttet dette hjelpeapparatet til standen sin.