Det er denne kulverten kommunen mener bygget for høy. Den nye Follobane-traséen går i en 600 meter overbygd kulvert under deler av Middelalderparken som kobler seg Kongshavntunnelen på cirka 1,4 kilometer. Sporene som går gjennom betongkulverten og Kongshavntunnelen ble tatt i bruk i sommer.
Foto: Bane Nor
Kommunen mener Follobane-kulvert er bygd for høy: – Mulig ulovlig forhold
Plan- og bygningsetaten i Oslo mener Bane Nors nybygde betongkulvert for Follobanen og Østfoldbanen ved Oslo S er for høy. Noen steder skal avviket være så stort som 1,5 meter.
Denne artikkelen er over tre år gammel.
Mange bedrifter har tegnet bedriftsavtale hos oss.
Den løsningen gir alle med e-post inneholdende bedriftens maildomene tilgang.
Lurer du på om din bedrift har en bedriftsløsning?
Send oss en mail, så sjekker vi det ut for deg.
Andre spørsmål?
Kontakt oss