Hege Njå Bjørkmann blir konserndirektør for Kommunikasjon og merkevare i , og går dermed inn i konsernledelsen med virkning fra 1. mai.
Foto: Norconsult
Hun går inn i konsernledelsen i Norconsult
Hege Njå Bjørkmann blir konserndirektør for Kommunikasjon og merkevare i Norconsult.
Denne artikkelen er over ett år gammel.
Bjørkmann går inn i konsernledelsen med virkning fra 1. mai, skriver Norconsult i en pressemelding mandag.
– Kommunikasjon og merkevare blir stadig viktigere, især når Norconsult nå skal noteres på Oslo Børs, og derfor er det naturlig at denne funksjonen nå løftes inn i konsernledelsen. Med bred bransjeerfaring og med erfaring fra både PR-byrå og journalistikken, har Hege verdifull kompetanse og vil kunne bidra med nye perspektiver når vi nå styrker konsernledelsen før børsnoteringen, sier Egil Hogna, konsernsjef i Norconsult.
Hege Njå Bjørkmann er utdannet siviløkonom fra Handelshøyskolen BI. Bjørkmann begynte i Norconsult i 2015, hvor hun har hatt ansvar for kommunikasjon og merkevare. Før det var hun konserndirektør for kommunikasjon i Entra da selskapet ble børsnotert. Hun har i tillegg nesten ti års erfaring fra PR-byrå, og hun har også vært journalist i Kapital, heter det i pressemeldingen.
– Norconsult er fra et kommunikasjons- og merkevaremessig ståsted inne i en svært spennende og viktig fase for selskapet. Dette er en utfordring jeg gleder meg til å ta fatt på, og jeg ser frem til å jobbe enda tettere med den svært kompetente konsernledelsen i Norconsult, sier Bjørkmann.
Norconsult har i dag rundt 5.600 medarbeidere. Etter de siste justeringene består konsernledelsen av fire kvinner og seks menn.