Hitachis første 6-serie maskin til norsk kunde

Fosse Maskin & Transport AS har kjøpt den første Hitachi ZX300LC-6.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over fem år gammel

ZX300LC-6 er utstyrt med unik Hitachi-teknologi som er spesialutviklet for de mellomstore gravemaskinene i Zaxis 6-serien.

Den nye modellen er utviklet for å gi høyere ytelse uten at det går ut over dagens forventninger om lave driftskostnader, ifølge den norske Hitachi-importøren Nasta.

Høy slitestyrke

Resultatet er den ultimate gravemaskinen, en maskin som bekrefter Hitachis renomme som produsent av avanserte kvalitetsprodukter med høy slitestyrke.

ZX300LC-6 er svært pålitelig og har allsidige funksjoner som gjør den egnet for et bredt spekter av bransjer og bruksområder.

Forbedret TRIAS-system

Hitachi 6-serie gravemaskiner vil bli introdusert for det norske markedet primo 2016. Et av Hitachis store fortrinn, det unike TRIAS-systemet, er ytterligere forbedret. Resultatet er at drivstofforbruket er redusert med opptil ti prosent i powermodus.

Bedre forbrenning

Tre hovedpumper fordeler oljen til ønsket funksjon enda mer effektivt. En annen fordel for brukerne er at eksospotten nå vil brennes av hver 30. time mot hver åttende time for 5-serie maskinene.

SCR-system

Dieselpartikkelfilteret er erstattet et såkalt SCR-system. Systemet renser eksosen ved hjelp av AdBlue. Det vil gå to-tre dieseltanker per AdBlue-fylling.

Designen på maskinen gjør påfylling av AdBlue lett tilgjengelig på bakkenivå.

Større arbeidssikkerhet

Maskinene har tre nye rekkverk som gjør det sikrere å ferdes på maskinen. Det blir også enkelt å åpne hele motordekselet slik at inspeksjon og vedlikehold forenkles.

Mye førerinfo

På displayet i førerhuset er det i tillegg til indikator for AdBlue-tank tilvalg for dieselforbruk, hammertimer, hydraulikktemperatur og motorturtall. For at føreren lettere skal kunne velge arbeidsmodus, er symboler for rotortilt samt pusseskuff innlagt i displayet.

3-beltestyring

For modellene ZX250-6 (27 tonn) og større maskiner, kommer 3-beltestyring som standard for å redusere skader på understell. Dessuten er tykkelsen på beltemotorbeskyttelsen doblet.

Systemet for returolje er også forbedret, blant annet ved at rør er byttet ut med slanger. Dette, sammen med nye klemmer, bidrar til at risiko for hydraulisk lekkasje reduseres.

Powered by Labrador CMS