LES PÅ NETT: Årets messemagasin er på 60 sider og er spekket med aktuelt hage- og messestoff. Har du ikke tid til å vente på printutgaven, kan du lese magasinet digitalt. Anna Karin Karlsson i Bygg og Anlegg Media sender i disse dager ut 15.000 eksemplarer som bilag til Byggeindustriens abonnenter. (Foto: Svanhild Blakstad)
Les hagemessemagasinet digitalt
Hagemessen på Lillestrøm nærmer seg, og hage.no har også i år produsert det offisielle messemagasinet. Nå kan du lese hele magasinet elektronisk på våre nettsider.
Planlegger du å besøke Hagemessen på Lillestrøm 4-6 april, må du ikke gå glipp av det offisielle messemagasinet. Det blir delt ut gratis ved inngangen til publikum, men allerede nå kan du lese den digitale versjonen i sin helhet.
Årets messemagasin er på 60 sider og inneholder aktuelt hage- og messestoff. Som partner til Hagemessen har hage.no/Byggeindustrien stått for redaksjonelt innhold, annonsesalg og produksjon av magasinet for fjerde år på rad.
– Det at Byggeindustrien aktivt også går inn mot hagesegmentet er ikke tilfeldig. Uterommet blir stadig viktigere for mange, og det gjenspeiler seg investeringene i denne sektoren. Aldri har det blitt solgt mer til hage og uterom enn i dag, sier sjefredaktør Arve Brekkhus i Byggeindustrien og hage.no.
Stor interesse for drivhus
Blant årets utstillere er det rekordmange som skal vise frem ulike drivhusløsninger. I messemagasinet kan du lese om gründerne i Garden Living, Tommy Tønsberg og Kenneth Ingebretsen, som forteller om sin pasjon for drivhus og gir sine beste tips til nybegynneren.
Av innholdet ellers kan du få tips om hageplanlegging, oversikt over årets messenyheter, lekeplass og park, siste trender i blomsterdekorering, grønn utdanning, levende hager fra Moseplassen og mye mer.
Møteplass for hagefolket
Siden 2009 har hage.no samarbeidet med Norges Varemesse, og i 2011 kom avtalen i stand om å gi ut det offisielle messemagasinet.
Prosjektleder Marit Sagen i Hagemessen sier dette om bakgrunnen for samarbeidet:
– Hagemessen har som målsetting å skape en arena for inspirasjon, kunnskap, gode kjøp, og ikke minst være møteplassen for hagefolket. Vi mener vi er gode på nettopp dette, og har ingen ambisjoner om å lage verken aviser eller magasiner. Hage.no har samme engasjement og glød for temaet som oss, og utfyller oss perfekt på flere områder. Det er derfor ideelt å ha en partner som både har kunnskap, engasjement og ressurser til å lage et flott messemagasin, og som vi er stolte av å ha på laget. Vi får mye skryt av magasinet og det er bare hyggelig å dele rosen med hage.no.
Hvor viktig er et slikt magasin for utstillere og publikum?
– Magasinet er et oppslagsverk under selve messa, og vi tror mange tar vare på det i etterkant. Alle artiklene og tipsene blir tatt godt i mot, og hagestoff er aktuelt året rundt, sier Sagen og fortsetter:
– For utstillerne er det selvsagt en fordel å bli sett, enten som annonsør eller ved redaksjonell omtale. Det er mange utstillere å forholde seg til på messa, og de man vet litt om på forhånd stiller nok ekstra sterkt i kampen om oppmerksomheten.
Årets messe teller 160 utstillere og legger beslag på 20.000 kvadratmeter over tre haller, og Sagen regner med at det blir folksomt på Lillestrøm helgen før påske.
Besøk hage.no på stand
Blant alle utstillerne er også hage.no, som står på stand B01-01. Legg gjerne turen innom og få tips og råd av hageekspert Marit Næss Jørgensen, eller bli bedre kjent med innholdet på hage.no.
Standen er bemannet av representanter fra redaksjonen, salgs- og markedsavdelingen.
35 000 i opplag
I tillegg til gratisdistribusjon til publikum på messen, følger magasinet med som bilag til Byggeindustrien nr 5. I tillegg blir det distribuert i 48 Interflora-butikker i Østlandsområdet. Det totale opplaget er på 35 000 eksemplarer.